Det har varit mycket på jobbet och jag har ansträngt min kropp nästan till det yttersta den här veckan och igår efter att jag hade jobbat natt så kände jag hur kroppen bara höll på att falla isär.
 Jag var hemma hos en kompis och fikade och vi pratade i flera timmar, det var så underbart och skönt att bara få ventilera lite. Hon har också fibro så vi kan prata om det också utan att det blir jobbigt.
  För många man pratar med om fibro förstår inte och de kan inte heller riktigt förstå hur illa det verkligen är. Den konstanta tröttheten, hjärnan som inte orkar med och kroppen som blir tung och gör ont.

När jag skulle köra hem på eftermiddagen och reste mig från soffan så funderade jag på hur jag skulle kunna köra i lite mer än en halvtimme för att komma hem. Ryggen gjorde ont och smärtan strålade ner i höfterna och benen och min högra axel höll på att ta livet av mig.
  Så när jag väl var hemma så kände jag bara hur hela kroppen gav upp och jag lade mig gråtande i sängen och bara andades. Kände igenom hur ont alla musklerna gjorde.
  Jag sov kanske 1.5 timme och sen var det upp igen för att laga lite mat och käka, jag satte mig och pysslade med mitt Diamond Painting Kit.
(Random bild från nätet på hur DPK ser ut)
Jag kommer nog göra ett eget inlägg om just det mönster jag köpte och håller på att göra men det får bli sen.
  I vilket fall som så satt jag med det i några timmar och idag känner jag hur stel jag är i nacke och axlar och smärtan bara strålar upp i huvudet och ner i ryggen och jag känner mig som om jag vore närmare 80. Ändå fortsätter jag att pyssla med diamanterna idag också. Har hunnit avverka tre filmer under dagen medan jag har suttit med det.
Och jag vet att imorgon kommer jag få betala för den här dagen också även om jag har försökt att sänka axlarna, röra på mig regelbundet och rulla med axlarna för att hålla igång cirkulationen.
 
Nåja, nu ska jag gå och fundera på ifall det finns något mer med äpplen som jag kan baka. Har på tok för mycket efter att ha hämtat en hel påse hos en kollega!
Tills nästa gång
Over and Out

Kommentera

Publiceras ej