Jag skriver igen för att få prata av mig om hur skit det kan vara att leva med fibro.
 
Jag har mina vänner att skriva till också men jag vill inte bara skriva "Idag har jag ont och mår skit" jag vill förklara mig och faktiskt få skriva av mig precis vad som hänt och hur det känns.
Igår körde vi till Ds familj utanför Ronneby, det är en körsträcka på 1 timme och 20 minuter ungefär och det är ju bara jag som har körkort av oss. Jag klev upp tidigt för att jag aldrig kan sova längre än typ 7 och sen vid tolv snåret åkte vi. Det var egentligen inga problem att köra dit.
 Väl där fick vi mat och fika och vi umgicks och hade jättetrevligt.
 
Vi åt supergod planka och till efterätt blev det en cheesecake.
Klockan 19 sade jag till D att vi behövde åka hem för att jag ens skulle orka köra. Mörker och trötthet är inte så bra.
  Vi tog oss hem efter att jag hade kört fel en gång?! och bara det visar tydligt på hur trött jag var. Jag har kört den vägen många gånger och borde inte ha missat en avfart.

Väl hemma så klädde jag av mig, det gjorde ont bara att ha kläder på kroppen! Och så satte jag mig i sängen och bläddrade lite på facebook när D kom in och satte sig och kramade mig. Jag förklarade att jag var så trött, slut och hade ont så jag ville bara sitta en stund. Han gick ut och började spela medan jag satt och grät. Det är inte det att jag klandrar honom för han kan inte göra så mycket men han hade väl kunnat säga något fint? Något tröstande?
Nåja jag klarar mig, det har jag alltid gjort men det är jobbigt.
 
Idag känns min kropp som bilden nedan och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag jobbar kväll ikväll och börjar mitt pass med att behöva gå 40 min tur och retur. Det i sig är inte ett problem för jag gillar att gå men omsorgstagaren i fråga som jag ska hämta på jobbet går väldigt fort och tempot hon håller är mer än jag egentligen klarar av och med de kollegorna som jobbar idag så känner jag inte att jag kan be dem hämta heller. Så det är ett jävla skit! Vill ju kunna göra mina arbetsuppgifter. Och att säga till omsorgstagaren att gå långsammare har jag försökt tidigare men det funkar inte riktigt. 
Så just nu sitter jag och laddar, inser att jag "bara" har 4 timmar innan jag måste dra mig till jobbet men vill verkligen inte.
 
  Det gör det inte bättre att lägenheten är iskall trots att vi har fönstrena stängda och jag sitter fullt påklädd men fryser ändå. Jävla SKIT!
 
Nåja, nu har jag gnällt av mig och ska gå och ta på mig en jacka eller något.

Tills nästa gång
Over and Out

Kommentera

Publiceras ej